ROK SZKOLNY 2020 / 2021



ROK 2020/2021

O akcji

„Szkolne Przygody Gangu Fajniaków” to nowe przygody bohaterów, które oczarowały najmłodszych i zainspirowały do wspólnego działania na rzecz naszej planety. Troska o środowisko naturalne jest bardzo ważna.
Wierzymy, że dobre nawyki ekologiczne warto wpajać już od najmłodszych lat, dlatego przedstąpiliśmy do programu edukacyjnego „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”.

Konkurs plastyczny "Sztuka recyklingu"

Drzewo Dobromir
Alicji Ozimek

Ważka Wiola
Amelii Wiśniewskiej

Chmurka Celinka
Kingi Zygan

Szkolny konkurs plastyczny "Sztuka recyklingu" dla klas I - III.
Trash art to alternatywna forma recyklingu rzeczy, które na co dzień wyrzucamy.
Sztuka ze śmieci staje się coraz bardziej popularną formą ekspresji współczesnych artystów.
Konkurs polegał na wykonaniu formy przestrzennej wybranego Fajniaka z materiałów niepotrzebnych, starych, zużytych, ze śmieci.
Na konkurs wpłynęło 10 prac. Wszystkie prace są pomysłowe i bardzo ładne.
Nagrody otrzymują:
1. za różnorodność użytych materiałów: Stanisław Wiśniewski, Amelia Wiśniewska i Alicja Ozimek.
2. za największą pracę: Kinga Zygan
3. za najmilsze w dotyku: Hanna Wiśniewska, Lena Jurak, Amelia Wiśniewska
4. za najbardziej tradycyjne drzewa: Kamila Celejewska, Filip Owczarz, Lena Wychodzka

Gratulujemy nagród Fajniaków! Po odbiór nagród zapraszamy do kancelarii szkolnej.

Drzewo Dobromir
Stasia Wiśniewskiego

Ważka Wiola
Hani Wiśniewskiej

Ważka Wiola
Leny Jurak

Drzewo Dobromir
Kamili Celejewskiej

Drzewo Dobromir
Amelii Wiśniewskiej

Drzewo Dobromir
Filipa Owczarza

Drzewo Dobromir
Leny Wychodzkiej


Moje miejsce na ziemi Ekozakątek eksperymenty z powietrzem.







Moje miejsce na ziemi OSZCZĘDZAJ KROPELKĘ eksperymenty z wodą.

W dniu 2.10.2020r. uczniowie kl. I-III uczestniczyli w lekcji dotyczącej zasobów wody słodkiej na naszej kuli ziemskiej. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z jednym, z czterech żywiołów - wodą. Na zajęciach uczniowie zapoznali się z dysponowaniem zasobami wodnymi na Ziemi. Dzięki przeprowadzonym doświadczeniom z wodą, opowiadaniu „Oszczędzaj kropelkę” , edukacyjnemu filmowi oraz własnym przeżyciom pogłębiły swoją wiedzę. Na koniec zajęć wykonały prace plastyczne. Powyższe działania urozmaiciły codzienne zajęcia szkolne oraz ukształtowały poczucie ochrony przyrody, a także rozumienie współczesnego świata.






Kochając zieleń Eksperymenty z ziemią.

W dniu 30 X 2020 roku Anna Chmiel przeprowadziła dla uczniów klas I- III zajęcia „Moje miejsce na ziemi Kochajcie zieleń- eksperymenty z ziemią”. Celem tych zajęć było zachęcanie i wdrażanie do eksperymentowania, obserwowania, poszukiwania oraz formułowania wniosków, wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości, kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat. Uczniowie wspólnie z nauczycielką wykonali następujące eksperymenty:
Całkiem mokry, Doniczka - Wniosek: woda gruntowa dochodzi do roślin, w zależności od rodzaju materiału wznosi się wyżej lub niżej, nawilża, wsiąka. Wulkan – Wniosek: dzięki temu zjawisku tworzą się góry, kształtuje się powierzchnia Ziemi, zachodzi również reakcja chemiczna. Uczniowie zapoznali się i omówili opowiadanie pt„Kochajcie zieleń”. Podsumowaniem zajęć było zaplanowanie Ekozakątka z roślin w klasie i zasadzenie kwiatków doniczkowych i opieka nad nimi.





Zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa Eksperymenty z ogniem.
W dniu 16.10.2020r. zostały przeprowadzone zajęcia dla uczniów kl. I - III "Moje miejsce na ziemi-zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa- ogień”. Zostały odczytane opowiadania "Najpiękniejszy kolor” ze zbioru "Gang Fajniaków i miasto marzeń”. Na podstawie opowiadania uczniowie odpowiadali na postawione im przez nauczyciela pytania. Nauczyciel przygotował dla uczniów 3 doświadczenia związane z ogniem. Podczas przeprowadzenia doświadczeń zachowane były wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Zostały przeprowadzone i omówione następujące eksperymenty:
1- Jaki jest ogień? . Uczniowie doszli do wniosku, że ogień jest źródłem światła i energii oraz pomocą w codziennym życiu.
2- Co wspólnego ma ogień z powietrzem?. Uczniowie stwierdzili, że ogień bez dostępu powietrza ( tlenu) nie będzie się palił, podobnie jak ludzie i zwierzęta nie mogą bez niego żyć.
3- Szklanka odwrócona do góry dnem, lekko zanurzona do wody - w środku paląca się świeczka. Tlenu ze szklanki ubywa a w to miejsce wchodzi woda. Uczniowie stwierdzili, w szklance ubywa tlenu i płomień świeczki gaśnie. Na podsumowanie zajęć uczniowie obejrzeli w internecie inne doświadczenia z ogniem.





Do góry