![]()
O akcji
Trash art to alternatywna forma recyklingu rzeczy, które na co dzień wyrzucamy. Sztuka ze śmieci staje się coraz bardziej popularną formą ekspresji współczesnych artystów. Konkurs polegał na wykonaniu formy przestrzennej wybranego Fajniaka z materiałów niepotrzebnych, starych, zużytych, ze śmieci. Nagrody otrzymują: 2. za największą pracę: Kinga Zygan 3. za najmilsze w dotyku: Hanna Wiśniewska, Lena Jurak, Amelia Wiśniewska 4. za najbardziej tradycyjne drzewa: Kamila Celejewska, Filip Owczarz, Lena Wychodzka Gratulujemy nagród Fajniaków! Po odbiór nagród zapraszamy do kancelarii szkolnej.
Moje miejsce na ziemi Ekozakątek eksperymenty z powietrzem. Uczniowie naszej szkoły chociaż przebywają na zdalnym nauczaniu, bardzo chętnie przystąpili do eksperymentów z powietrzem. Po wprowadzeniu ogólnych zagadnień dotyczących właściwego dbania o nasze środowisko i powietrze uczniowie klasy trzeciej postanowili zabawić się w detektywów tropiących niewidzialne powietrze. Tym bardziej ich to zainteresowało, gdyż przecież powietrza, ani nie widać, ani nie czuć, ani też nie słychać Pod opieką rodziców i przy ich pomocy przeprowadzili więc zaproponowane przez nauczyciela eksperymenty dotyczące właściwości powietrza. Następnie na wspólnym spotkaniu online przedstawili swoje wnioski i spostrzeżenia dotyczące przeprowadzonych eksperymentów i samodzielnie zdobytych informacji na temat jednego z żywiołów- powietrza, oto niektóre z nich:
W dniu 2.10.2020r. uczniowie kl. I-III uczestniczyli w lekcji dotyczącej zasobów wody słodkiej na naszej kuli ziemskiej. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z jednym, z czterech żywiołów - wodą. Na zajęciach uczniowie zapoznali się z dysponowaniem zasobami wodnymi na Ziemi. Dzięki przeprowadzonym doświadczeniom z wodą, opowiadaniu „Oszczędzaj kropelkę” , edukacyjnemu filmowi oraz własnym przeżyciom pogłębiły swoją wiedzę. Na koniec zajęć wykonały prace plastyczne. Powyższe działania urozmaiciły codzienne zajęcia szkolne oraz ukształtowały poczucie ochrony przyrody, a także rozumienie współczesnego świata. ![]() Kochając zieleń Eksperymenty z ziemią. W dniu 30 X 2020 roku Anna Chmiel przeprowadziła dla uczniów klas I- III zajęcia „Moje miejsce na ziemi Kochajcie zieleń- eksperymenty z ziemią”. Celem tych zajęć było zachęcanie i wdrażanie do eksperymentowania, obserwowania, poszukiwania oraz formułowania wniosków, wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości, kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat. Uczniowie wspólnie z nauczycielką wykonali następujące eksperymenty: Całkiem mokry, Doniczka - Wniosek: woda gruntowa dochodzi do roślin, w zależności od rodzaju materiału wznosi się wyżej lub niżej, nawilża, wsiąka. Wulkan – Wniosek: dzięki temu zjawisku tworzą się góry, kształtuje się powierzchnia Ziemi, zachodzi również reakcja chemiczna. Uczniowie zapoznali się i omówili opowiadanie pt„Kochajcie zieleń”. Podsumowaniem zajęć było zaplanowanie Ekozakątka z roślin w klasie i zasadzenie kwiatków doniczkowych i opieka nad nimi. ![]() Zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa Eksperymenty z ogniem. W dniu 16.10.2020r. zostały przeprowadzone zajęcia dla uczniów kl. I - III "Moje miejsce na ziemi-zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa- ogień”. Zostały odczytane opowiadania "Najpiękniejszy kolor” ze zbioru "Gang Fajniaków i miasto marzeń”. Na podstawie opowiadania uczniowie odpowiadali na postawione im przez nauczyciela pytania. Nauczyciel przygotował dla uczniów 3 doświadczenia związane z ogniem. Podczas przeprowadzenia doświadczeń zachowane były wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Zostały przeprowadzone i omówione następujące eksperymenty: 2- Co wspólnego ma ogień z powietrzem?. Uczniowie stwierdzili, że ogień bez dostępu powietrza ( tlenu) nie będzie się palił, podobnie jak ludzie i zwierzęta nie mogą bez niego żyć. 3- Szklanka odwrócona do góry dnem, lekko zanurzona do wody - w środku paląca się świeczka. Tlenu ze szklanki ubywa a w to miejsce wchodzi woda. Uczniowie stwierdzili, w szklance ubywa tlenu i płomień świeczki gaśnie. Na podsumowanie zajęć uczniowie obejrzeli w internecie inne doświadczenia z ogniem. ![]() |